Dbajmy o układ paliwowy samochodu

wpis w: Informacje | 0

Dbajmy o układ paliwowy samochoduKażdy silnik w miarę przejechanych kilometrów i upływu czasu traci swoje osiągi. Efektem trudności w osiąganiu odpowiednich szybkości, przyśpieszenia i co najkosztowniejsze wzrost ilości spalanego paliwa. Ten proces jest nieuchronny w przypadku każdego pojazdu, ale stosując odpowiednie środki, możemy go znacząco odwlec w czasie.

Każdy układ paliwowy w wyniku użycia podlegać będzie działaniom wszelkiej maści zanieczyszczeń, które wynikają ze słabej jakości paliwa, czy po prostu eksploatacji. W wyniku działań wysokiej temperatury i jej wahań z paliwa wytrąca się woda, która reagując ze ściankami zbiornika, prędzej czy później doprowadzi do powstawania rdzy. Ta z kolei odrywając się od ścian, wędruje wraz z paliwem i osadza się na sitku pompy paliwowej, a także dociera do filtra paliwa. Te najmniejsze elementy potrafią jednak dotrzeć aż do wtryskiwaczy i jeśli znajdzie się ich tam wyjątkowo dużo, zaczną skutecznie zakłócać ich pracę, a nawet mogą ją całkowicie uniemożliwić. To z kolei oznacza znaczne zwiększenie zużycia paliwa, nierówną pracę jednostki napędowej, a w sytuacji skrajnej nawet zniszczenie zaworów, tłoków czy iglic. Konsekwencją będzie oczywiście kosztowna naprawa lub co gorsza wymiana uszkodzonych części.

Ratunkiem jest dbanie o układ paliwowy już na wstępnym etapie użytkowania pojazdu. Problemy ze wtryskiem w większości samochodów pojawiają się po przejechaniu dwustu, ewentualnie trzystu tysięcy kilometrów. Odpowiedzialni kierowcy powinni już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów, a nawet wcześniej zacząć stosować preparaty, które wspomagają czyszczenie wtryskiwaczy. Możemy je zakupić praktycznie na każdej stacji benzynowej, gdzie znajdziemy dodatek do diesla, czy do pojazdów benzynowych. Ich działanie jest stosunkowo proste. Wlewane do banku rozpuszczają wszelkie zanieczyszczenia, przez co nie dochodzi do szybkiego zużycia układu paliwowego. Dodatki do paliwa wystarczy stosować kilka razy w roku i nalewamy je bezpośrednio przed samym tankowaniem samochodu. To aktualnie najprostszy i najbardziej ekonomiczny sposób, który pozwala wydłużyć żywotność naszego pojazdu i zapewnia nam stosunkowo komfortowe jego użytkowanie.

Równolegle z zastosowaniem dodatków należy wystrzegać się jeżdżenia na resztkach paliwa oraz co jakiś czas dokonywać wymiany filtra paliwa. Nie powinniśmy też jeździć na starym paliwie. Im dłużej pozostaje ono w baku, tym więcej szkodliwych dla układu paliwowego związków zaczyna się wydzielać. Stosujmy też dodatki, które wiążą wodę, dzięki czemu ścianki zbiornika będą mniej narażone na korozje. W przypadku kiedy wtryskiwacze zostały już zanieczyszczone w takim stopniu, że stosowanie dodatków niewiele pomoże, a może wręcz ostatecznie zatkać przewód paliwowy, to niestety zmuszeni jesteśmy oddać samochód do naprawy. Zdecydowanie odradzam stosowanie domowych środków, które polegają na moczeniu w środkach czyszczących. Te zabiegi najpewniej nie uratują części, a wręcz doprowadzą do ich ostatecznego zniszczenia. Czyszczenie w serwisie samochodowym jest zabiegiem niezwykle kosztownym, ale daję nam pełną gwarancję bezpieczeństwa i uratowania części.

Podobne wpisy:

Zostaw Komentarz