Program motywacyjny jako sposób na zwiększenie sprzedaży

wpis w: Usługi dla firm | 0

Program motywacyjny jako sposób na zwiększenie sprzedażyWspółczesna konkurencja na rynku wymusza na firmach rywalizacje opartą nie tylko na cenie czy nawet jakości danego produktu lub usługi ale też bezpośrednio o przywiązanie i swoistą lojalność klienta wobec danej marki.

Jednym z narzędzi służących do przywiązania klienta do danej marki jest marketing przeprowadzany za pomocą poczty mailowej. Z newsletterów odbiorca produktu lub usługi dowie się o najnowszych promocjach, może wziąć udział w badaniach rynku czy wręcz współtworzeniu strategii produkcyjnej firmy. To narzędzie ma tą zaletę, że jest niezwykle tanie, zaś jego wadą jest stosunkowy brak kontroli nad reakcjami klientów i trudność w zweryfikowaniu rzeczywistego zaangażowania.

Nagroda za lojalność wobec firmy? Czemu nie!

Dużo lepsze programy motywacyjne tworzy stosując strategie lojalnościowe, gdzie klient wynagradzany jest w zależności od tego z jaką częstotliwością nabywa produkt danej firmy. System nagród premiuje zatem jak najczęstsze korzystanie z danej usługi oraz lojalność. Po osiągnięciu pewnego pułapu zakupów odbiorca może skorzystać z nagrody, którą jest w zależności od przyjętej strategii marketingowej produkt o określonej wartości lub na przykład bon promocyjny uprawniający do zniżki bądź o określonej wartości. W ten sposób programy motywacyjne pomagają w nawiązaniu specyficznej relacji z klientem i zorientowanie go na zakup produktów danej firmy. Ułatwiają też zdobycie nowych odbiorców, którzy zachęceni premiowaniem są w stanie przy założeniu satysfakcji z produktu stać się wiernymi klientami danej marki.

Sprofesjonalizowana baza danych kluczem do sukcesu

Dodatkową zaletą programów premiowych jest stworzenie solidnej i niezwykle wiarygodnej bazy danych, która może posłużyć przy planowaniu przyszłych kampanii marketingowych czy wręcz być podstawą do opracowania strategii produkcyjnej. Szczególną zaletą tej bazy danych jest to, że jest ona oparta na sprawdzonych, a tym samym realnych zachowaniach konsumentów, a nie tylko na ich osobistych deklaracjach. Dzięki temu jesteśmy w stanie dużo precyzyjniej i szybciej określić potrzeby klientów i nie dopuścić do utraty konsumentów lojalnych wobec naszej marki.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *