Follow Us

Co powiesz w Internecie, to wiedzą na całym świecie

Tytuł jest być może przewrotny, jednak dobrze oddaje ideę e-marketingu. Mówi się od początku XXI wieku o „globalnej wiosce” mając na myśli rewolucję, która umożliwiła błyskawiczny kontakt ludzi na całym świecie. Wówczas wystarczył komputer z podpięciem do internetu, a dziś tylko smartfon. Jednak czym tak naprawdę on jest? Musimy sięgnąć do podstaw, aby dobrze go zrozumieć.

Czym jest marketing internetowy?

Co powiesz w Internecie, to wiedzą na całym świeciePo pierwsze: marketing to sztuka reklamy danego produktu lub usługi, która posłuży wymianie lub otrzymaniu wynagrodzenia. Istniał tak naprawdę od zawsze. A przynajmniej od momentu, w którym ludzie zaczęli wytwarzać i wpadli na pomysł transakcji barterowej. Po drugie: rozwój sieci „podstępnie” wkradający się do naszego życia zmienia jego obraz. Początkowo była ona rozwijana jako struktura wymiany danych w wojsku pod kryptonimem ARPANET. Z czasem przystąpiły do niego instytucje akademickie oraz naukowe, by w 1991 dzięki instytutowi CERN rozwinąć standard WWW. Czyli pajęczynkę, którą obecne znamy.

Prędzej czy później musiało dojść do skrzyżowania dróg obu dziedzin. Za początek ery marketingu internetowego można przyjąć premierę przeglądarki Mosaic, która w 1993 roku potrafiła obsługiwać ramki oraz grafiki służące do wyświetlania reklam. Z czasem udało się je spersonalizować do potrzeb i/lub aktywności użytkownika sieci. Informatycy wprowadzali kolejne usprawnienia, takie jak „ciasteczka” lub technologia AdWords. Jednakże były one tylko narzędziami. Agencja interaktywna, to firma specjalizująca się w odpowiednim pozycjonowaniu treści przy użyciu nowoczesnych technologii.

 

Social media

Ostatnią falą rewolucji, która miała istotny wpływ na e-marketing są tzw. „social media”. A czym one są? Należy się posłużyć przykładem, który wielu z nas zna, do zobrazowania tego fenomenu. Co oczywiste, powstawały przed nim oraz po nim. Jednak to start Facebook’a w 2004 roku naprawdę zrewolucjonizował kontakty międzyludzkie. Umożliwił bezpośrednią rozmowę, prezentowanie własnej osoby… lub firmy na swoim profilu, co z kolei prowadzi do reklamy. Klasyczny marketing w internecie…

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz