Follow Us

Co warto wiedzieć o direct mail?

Co warto wiedzieć o direct mail?

Coraz większą popularność na całym świecie zdobywa marketing bezpośredni. Wykorzystuje ona bardzo różne narzędzia, aby w spersonalizowany sposób dotrzeć do potencjalnych klientów.

Jednym z narzędzi, którym posługuje się marketing bezpośredni jest direct mail. Na czym on polega?

 Stop nachalnym reklamom

Większość konsumentów jest dość mocno znużonych reklamami, które trafiają na ich pocztę elektroniczną, nie mówiąc już o nachalnych reklamach w telewizji, czy w radio. Specjaliści od marketingu zaczęli więc poszukiwać możliwości dotarcia do klientów innymi kanałami. Okazało się, że doskonałym narzędziem są tradycyjne przesyłki listowe. Większość z nas bardzo starannie opróżnia swoją skrzynkę na listy. Rzadko się zdarza, że list bez otwarcia wyrzucany jest do kosza na śmieci. Ten sposób dotarcia do nowych, ale także do stałych klientów zaczyna więc zdobywać coraz większą popularność. Jest to forma bardziej spersonalizowana niż mechanicznie rozsyłane wiadomości e-mail. Korzystając z tej formy dotarcia do klienta łatwiej zdobyć jego zaufanie. Spersonalizowany kontakt z klientem sprawia, że poczuwa się on do bycia lojalnym w stosunku do firmy. Im klient jest bardziej wierny, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że poszuka nowego dostawcy usług lub produktów.

 Kampania direct

Co warto wiedzieć o direct mail?Aby kampania direct mail przyniosła pozytywne efekty, trzeba w nią włożyć całkiem sporo wysiłku. Bardzo często popełnianym błędem przy tego rodzaju kampanii marketingowej jest oddzielne prowadzenie działań marketingowych z wykorzystaniem kampanii w Internecie i direct mail. Aby odnieść sukces oba rodzaje tych kampanii powinny się ze sobą łączyć. Wizerunek marki, który chcemy zbudować powinien być bowiem spójny. Cel ten można osiągnąć tylko w jeden sposób: integrując ze sobą różne rodzaje kampanii marketingowej. Aby kampania direct mail zakończyła się sukcesem konieczne jest także stworzenie bazy danych klientów bardzo wysokiej jakości. Decydując się na rozsyłanie tradycyjnych przesyłek listowych należy pamiętać o jeszcze jednym, niezwykle ważnym szczególe: informacje, z którymi chcemy dotrzeć do klientów muszą być konkretne, a cały list powinien być napisany w zwięzłej formie. Tylko w ten sposób zachęcimy ich do skorzystania z naszych usług/produktów. Kampanie zlecić można także firmom wyspecjalizowanym w takiej formie marketingu jak chociażby Direct Channel ()

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz