Jak przeprowadzić skuteczną kampanię direct mailingową?

wpis w: Bez kategorii | 0

Jak przeprowadzić skuteczną kampanię direct mailingową?Rozwój technologii informacyjnych i sprzedaży internetowej nie sprawił, jak niektórzy wróżyli, iż mailing tradycyjny znalazł się na ‘śmietniku marketingowej historii’. Nadal jest to warta uwagi forma sprzedaży i promocji towarów oraz usług. Nim jednak ktoś zdecyduje się na rozpoczęcie kampanii marketingowej, która będzie wykorzystywała tradycyjny mailing, musi ją zaplanować. Co zrobić, aby direct mail był narzędziem skutecznym?

Po pierwsze, należy zdecydować, kto będzie jej adresatem. Na określenie grupy docelowej będą mieć wpływ cechy, które powinien posiadać odbiorca korespondencji. Następnie należy wyselekcjonować osoby lub firmy, które posiadają pożądane cechy. W ten sposób stworzona zostanie baza adresowa. Trzeba ją oczyścić z duplikatów, ujednoznacznić – wyeliminować błędy adresowe, przyjąć konkretną notację itp. – usunąć z niej adresy nieaktualne. Utrzymanie bazy danych nie jest tanie, ale z pewnością opłacalne, gdyż pozwoli uniknąć wysyłki materiałów reklamowych ‘martwym duszom’.

 

Po drugie trzeba ustalić zawartość przesyłki. Standardowo w kopercie powinien znaleźć się list przewodni, broszura oraz kupon zwrotny. Koperta powinna wyróżniać się, choćby kolorystyką, i sprawić, aby odbiorca otworzył ją i zapoznał się z zawartością. List jest najważniejszym elementem przesyłki. Powinien być spersonalizowany i dobrze napisany. Powinien przyciągnąć i zatrzymać uwagę. Broszura służy wizualizacji oferowanego produktu. Powinna być czytelna i barwna. Kupon zwrotny ma pozwolić klientowi na skontaktowanie się z nadawcą bądź zakupienie oferowanego produktu.

 

Po trzecie powinno się określić czas, w którym przesyłka ma zostać nadana i w którym dotrze ona do odbiorcy. Wysyłając ją trzeba pamiętać o świętach, dniach wolnych, czasie urlopowym. Optymalnym czasem odbioru jest środek tygodnia, gdy natłok bieżących spraw może być najmniejszy. Najbardziej niekorzystnym – poniedziałek.Powyższe porady powinny sprawić, iż mailing tradycyjny stanie się efektywnym instrumentem marketingowym. Pomóc może w tym wyspecjalizowana agencja, jak chociażby oferująca swoje usługi pod podanym adresem: http://www.directchannel.pl/oferta/.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *