Jakie narzędzia wykorzystuje się do komunikacji bezpośredniej z klientem?

wpis w: Informacje | 0

Jakie narzędzia wykorzystuje się do komunikacji bezpośredniej z klientem?Reklama jest dźwigną handlu oraz wszelkiego rodzaju usług. Wiadomo o tym już od dawna, dlatego też oczywistością jest, że bez dobrze przeprowadzonej kampanii, żadna firma nie odniesie sukcesu. Reklama to nic innego jak nawiązanie swoistego rodzaju relacji z klientem.

Może ona polegać zarówno na komunikacji bezpośredniej jak i pośredniej. Najbardziej popularną formą komunikacji jest komunikacja pośrednia, do której należą wszelkiego rodzaju reklamy telewizyjne, radiowe oraz wszelkie inne. Nie są one kierowane do konkretnego klienta lecz do ich całej grupy. Zupełnym przeciwieństwem w tym względzie jest reklama z wykorzystaniem techniki jaką jest komunikacja bezpośrednia, realizowana przez agencje takie jak chociażby Direct Channel.

Narzędzia marketingowe

Jej celem, jak sama nazwa wskazuje, jest nawiązanie jak najbardziej bezpośredniego kontaktu z klientem. Wśród wielu narzędzi wykorzystywanych do kampanii tego rodzaju należy między innymi poczta tradycyjna. Dzięki niej możemy dotrzeć bezpośrednio do klienta, a w zasadzie do jego skrzynki na listy. W ten sposób najczęściej dostarcza się klientowi wszelkiego rodzaju katalogi oraz ulotki reklamowe, z których następnie można dokonać zamówienia. W ten sposób, choć bez pomocy poczty, dostarcza się również ulotki z ofertami gastronomicznymi.

Poczta elektroniczna często wykorzystywanym narzędziem

Narzędziem równie często wykorzystywanym jest poczta elektroniczna. Warto jednak wiedzieć, że ta forma przekazu jest znacznie mniej skuteczna. Poczta na większości portali jest automatycznie filtrowana z reklam, a poza tym tak naprawdę niewielu użytkowników sieci w ogóle otwiera tego rodzaju maile reklamowe. Ku rozpaczy wielu użytkowników telefonów zarówno komórkowych jak i stacjonarnych, coraz więcej firm wykorzystuje w swojej kampanii reklamowej również tę formę przekazu informacji. Coraz częściej na numer telefonu dzwonią firmy, które chcą nam sprzedać różnego rodzaju, mniej lub bardziej potrzebne rzeczy. Niestety, takie działanie nie wzbudza zaufania klienta, a nie rzadko może poważnie wyprowadzić go z równowagi. Ostatnią metodą jest rozmowa face to face. Dziś jest to jednak coraz rzadszy sposób na reklamę. Jeszcze stosunkowo niedawno jednak, domokrążcy bardzo często usiłowali coś sprzedać, krążąc po domach i próbując wcisnąć swoje produkty.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *