Marketing rekomendacji

wpis w: Bez kategorii | 0

Każdy z nas kojarzy na pewno popularne powiedzenie: „kupować kota w worku”. Obecnie coraz bardziej wystrzegamy się kupowania w ciemno, nie chcąc wybierać artykułu, którego cech, wad czy zalet nie poznamy jeszcze przed zakupem – zwłaszcza jeśli dotyczy to rzeczy, która ma nam służyć przez dłuższy czas.

Chcąc jak najlepiej poznać przyszły przedmiot zakupu, nie opieramy się jednak na poleceniu sprzedawcy czy treści przekazywanej w reklamie. Najczęstszą metodą uzyskiwania informacji jest marketing szeptany, czyli – najprościej mówiąc – wymiana opinii między znajomymi: czy to na żywo, czy przez internet.

Rekomendacje

Opierając się o marketing rekomendacji decydujemy, czy wybrany produkt będzie dla nas odpowiedni i przydatny. W związku z powyższym trendem poszczególne firmy wychodzą naprzeciw chęci sprawdzenia produktu przez klienta, oferując produkty do testowania za darmo. Taką możliwość daje nam przede wszystkim agencja marketingu szeptanego, która wysyła do nas produkt na podstawie uzupełnionej wcześniej ankiety. Po dostarczeniu przesyłki do domu wypróbowujemy dany artykuł, oceniamy go i wystawiamy rekomendację, która będzie widoczna w internecie. Dużą popularnością cieszy się obecnie testowanie kosmetyków za darmo, zwłaszcza jeśli dotyczy produktów znanych marek, takich jak Nivea czy Maybelline.

Testowanie kosmetyków

Testowanie kosmetyków obejmuje również perfumy, które mogą być do nas wysłane bezpośrednio przez producenta – wiele firm stale poszukuje testerów do wypróbowania nowych i stałych artykułów ofertowych. Testowanie produktów obejmuje również darmowe produkty dla dzieci: akcesoria dla niemowląt, próbki dziecięcych kosmetyków pielęgnacyjnych, pampersy itd. Zazwyczaj wystarczy napisać maila do danej firmy z prośbą o przysłanie artykułu, który chcemy przetestować. Możemy skorzystać również ze specjalnych stron, które przedstawiają wybrane produkty do testowania. Wybieramy i rejestrujemy wybrany artykuł, a po jego otrzymaniu przesyłamy swoją opinię. Testowanie produktów w domu to niezwykle wygodne i praktyczne rozwiązanie – artykuł trafia prosto do naszych drzwi, a my nie musimy wydawać na niego ani złotówki. Należy jednak pamiętać, że testerzy są zazwyczaj wybierani losowo – wysłanie zgłoszenia nie oznacza automatycznie wysyłki wybranego przez nas produktu.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *