Największe zalety komunikacji bezpośredniej w kontekście marketingu

Największe zalety komunikacji bezpośredniej w kontekście marketinguKażdy przedsiębiorca, który docenia bardzo duże znaczenie reklamy – a każdy szanujący się przedsiębiorca świetnie zdaje sobie sprawę z potęgi reklamy i marketingu, powinien doceniać także komunikację bezpośrednią / marketing bezpośredni. Chcielibyśmy wypisać kilka najbardziej istotnych zalet marketingu bezpośredniego, miejmy nadzieję, że ktoś kto do tej pory nie był jakoś przekonany, będzie od teraz wiedział, że jeżeli zależy mu na promocji produktów, usług, siebie, firmy, marki, będzie zwracał o wiele większą uwagę na temat komunikacji bezpośredniej.

Grupa docelowa

1) Doceńmy przede wszystkim to, iż marketing bezpośrednio trafia – jak sama nazwa wskazuje – bezpośrednio do naszej grupy docelowej. Czyli jeżeli grupą docelową naszej firmy są młode matki, to jasna sprawa, że reklama nie będzie docierała do 75-letnich emerytek czy mężczyzn. Skuteczność komunikacji bezpośredniej jest bardzo wysoka, oczywiście przy założeniu, że będziemy potrafili w umiejętny sposób podejść do kwestii dobrania grupy docelowej.

Atrakcyjna oferta

2) Powinniśmy docenić również to, że przecież marketing bezpośredni wcale nie jest nielubiany przez ludzi. Wręcz przeciwnie, ludziom podoba się to, iż najzwyczajniej w świecie ktoś potrafił skierować do nich taką ofertę, która faktycznie jest godna ich zainteresowania. Przecież to bardzo denerwujące, gdy dostajemy taką reklamę, która całkowicie nas nie interesuje – to znaczy może nie mówimy o wielkiej irytacji, trzeba się jednak wyluzować, ale fakty są proste – ludzie nie mają nic przeciwko takim rozwiązaniom. W większości przypadków.

Niskie koszty

3) Powinniśmy mieć na uwadze to, iż przecież komunikacja bezpośrednia wcale nie jest wysokim kosztem. Oczywiście każda reklama jest jakimś wydatkiem, czasami mniejszym, czasami większym, ale naprawdę nie można nie zauważyć faktu, że są o wiele większe wydatki. Co w połączeniu z tym, iż po prostu marketing bezpośredni jest skuteczny, nie pozostawia nam pola do manewru.

Utrzymanie klientów

4) Dzięki komunikacji bezpośredniej można pozyskać klienta na długie lata. Po prostu wiemy do kogo kierujemy swoją ofertę, do tego wiemy co zrobić, aby utrzymać tego klienta na możliwie jak najdłuższy okres czasu. To niesamowicie istotne, aby nie tracić klientów, bo przecież pozyskanie każdego klienta to konieczność wykosztowania się. Utrata klienta to utrata poważnych pieniędzy, a na to zapewne nas nie stać.

Więcej informacji: http://www.directchannel.pl/

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *