Nowoczesne sposoby na tanie zakupy

W Internetu zmieniły się sposoby promowania firm. Obecnie nie zawsze najlepszym wyborem jest głośna kampania medialna, w której reklamowany jest dany produkt. Niekiedy o wiele lepsze skutki przynosi tak zwany szeptany marketing, czyli sytuacja w której konsument nawet do końca nie wie, że został poddany działaniom marketingowym.

Jednym z tego typu rozwiązań jest oczywiście tak zwane pozycjonowanie. Jest to niezwykle skuteczna reklama, bowiem jest ona skierowana już do tych osób które poszukują konkretnych produktów w sieci, lub też informacji, które są bardzo blisko z tymi produktami powiązane.

Korzystanie z oferty

Po wejściu na stronę reklamowanej w ten sposób firmy, istnieje spora szansa na to, że osoba, która taką stronę zobaczy, zechce skorzystać z oferty. Dlaczego jednak nie posunąć się o krok dalej i nie reklamować produktów tym klientom, którzy zdecydowani są na zakup konkretnych produktów. Wydaje się to jak najbardziej logiczne, jednak problemem może być dotarcie do takich osób i przedstawienie im swojej oferty. Rozwiązaniem w pewnym sensie są popularne od wielu już lat zakupy grupowe przez Internet. Nie jest dla nikogo tajemnicą, że grupowe zakupy traktowane są przez same firmy raczej jako forma reklamy, czy też próba pozyskania nowych klientów. Jest do doskonały przykład rywalizacji poza cenowej, aczkolwiek cena odgrywa tutaj pewne znaczenie.

Zapoznanie się z produktem

Jej tymczasowe obniżenie daje klientom szansę zapoznania się z innym, być może lepszym produktem. Takie osoby mogą później więc zdecydować się na dokonywanie zakupów w firmie, które oferowała zniżki korzystając z zakupów grupowych. W ten sposób można reklamować także na przykład kursy. Niektóre kursy organizuje się w taki sposób, że zakupy grupowe obejmują zniżki tylko na kilka pierwszych lekcji. Jeśli kurs czy szkolenie zaciekawi osoby, które biorą w nim udział to oczywiście, że mogą się one zdecydować na uiszczenie dalszej opłaty. Nie brakuje jednak także firm, które zakupy grupowe traktują raczej jako możliwość szybkiej sprzedaży określonych towarów, a możliwość pozyskania nowych klientów schodzi wtedy przy okazji nie jako na drugi plan.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *